Rondreis door zuid Australië

We hebben een pracht weekend achter de rug, kangaroo Island leverde de volgende prachtige foto's op die je kan bewonderen op de blog. Twee dagen op het eiland met de autobus van de ene mooie plek naar de andere. Met de Ferry heen en met het vliegtuigje terug, kangaroo international zei de gids, het had eerder weg van een klein stationnetje.
Vandaag vertrokken we met de auto uit Adelaide , een hele ervaring om een stad uit te geraken als je de eerste keer links moet rijden,het lijkt wel of je hoofd niet volgen kan, alles omgekeerd.
Verder zijn de Australiërs zeer gastvrij, zo gastvrij dat ze telkens vragen"how are you" maar dan met zoveel intonatie en overgave dat het lijkt dat ze je echt kennen! Vreemde gewoonte toch!
Wat ons opvalt is dat ze hier wonen in hangars,daken van golfplaten, soms ook helemaal bestaande uit golfplaten, verder heeft de postbode het hier wel makkelijk, alle bussen staan naast mekaar langs de rijweg, huizen zijn er echter niet te bespeuren!
Op onze weg naar hier, een trip van 400 km zagen we 5 dode kangeroos liggen langs de kant van de weg, dit willen we echt niet meemaken!
Net genoten van een heerlijk maal ( kangeroe) en van een heerlijk desssert!
Straks onder de wol met elektrisch deken, de nachten zijn nogal koud!
Vele groetjes van ons tweetjes

Geplaatst door Australie2012 13:15 Gearchiveerd in Australië Reacties (4)

Kangeroo Island

Een dagje vol bewondering,genieten van de eerste too de laatste moment van de fauna en flora op dit eiland, zeer verscheiden.
Straks begint onze tweede dag op het eiland , hier alvast een eerste impressie via deze fotootjes
Groetjes van ons

Geplaatst door Australie2012 1:30 Reacties (4)

5oktober 2012. 20u24local time

Adelaide

Met wat vertraging zijn we vanmorgen, Australische tijd uiteraard,aangekomen in Adelaide maar vanaf nu kan het allemaal beginnen, de lang verwachte reis!
Het is wel even wennen aan dit nieuwe uur, en aan dit nieuwe seizoen waar de bomen net terug kleine groene blaadjes krijgen en de lente volop in de lucht hangt.
Voor iedereen die het zou willen weten, of zich afvraagt hoe de vluchten zijn verlopen en of dit nu toch niet echt verschrikkelijk lang is, hebben we 1antwoord, dit ging naar ons gevoel zo vlot, dat we het onmiddellijk over zouden doen! :-)
Toen we vanmorgen in Sydney landden, om 7u, was het al 26 graden, wij vlogen echter met binnenlandse vlucht door tot Adelaide, te vergelijken met nog een vluchtje van bij ons naar zuid Italië , daar was het nog 19 graden, het weersomstandigheden verschillen enorm, ook het uur, dat is nog echt even wennen, maar Anne heeft het thuisuur en ik het plaatselijke uur zo lukt het ons, anders is het constant berekenen!
We hebben toch wel een klopje van de hamer nu, we gaan dus vroeg slapen, voor ons is de avond gekomen, de zon is neergedaald.
Morgenvroeg pikken ze ons op om 6u, dus het is vroeg dag, slaapwel allemaal en tot binnenkort

Vele groetjes

Anne en Pascale

Geplaatst door Australie2012 3:52 Gearchiveerd in Australië Reacties (1)

2-30 oktober

reisroute, dag per dag

OP 2 oktober 2012 is het zover, om 17u30 stijgen we op in Zaventem en vliegen we over Londen, Singapore, Melbourne tot Adelaide waar we op 4 oktober om 8u30 zullen landen. In België is het dan nog steeds 3 oktober , we zitten nl 10 uur vooruit op jullie.

4-6 oktober
Ons avontuur "down under" begint dus in Zuid Australië, nl in Adelaide

6-7 oktober
een geleide tweedaagse nar Kangaroo Island, heen met de Ferry terug met een superklein vliegtuigje

Op 8 oktober start onze trip met de wagen en rijden we het Zuid Australische landschap door, door de vele wijngebieden en langs de Great Ocean Road waar de ongereptheid van de natuur ons zal verbazen en waar we jullie nadien zullen van laten meegenieten dankzij de vele foto's en filmpjes die zullen worden vastgelegd met ons kleine cameraatje.

8 oktober
Adelaide- Coonawarra
Deze streek heeft een weredreputatie opgebouwd inzake de Cabernet Sauvignon wijnen,de bijnaam van deze streek in Australië is dus niet voor niets de Médoc van Australië.

9 oktober-11 oktober
Coonawarra- Halls Gap The Grampians National Park
Hier zijn verschillende bergketens die zich in de buurt verheffen, vele panoramische uitzichten, avontuurlijke wandelingen en enorme watervallen; een gevarieerd landschap en dierenleven, in dit nationaal park bevinden zich de meeste inheemse rotstekeningen.

11 oktober
Halls Gap- Port Fairy
Het kuststadje herinnert de mensen aan de bloeiende walvisvaart tijdens de 1ste helft van de 19de eeuw. Er bevindt zich een klein eiland waar we met een beetje geluk een moeraswallaby zullen spotten.

12 oktober
Port Fairy- Apollo Bay
De great ocean road is 1 van de bekendste panoramische routes ter wereld. Deze weg werd gebouwd ter herdenking van de gesneuvelde soldaten in de 1 ste WO. De weg staat bekend omwille van zijn grillige rotsformaties.
We rijden door de bossen van het Otway National Parc waar men de hoogste bomen ter wereld vindt, we zullen daar ook een wandeling maken boven deze bomen "Fly Tree Top Walk" genaamd, 't zal HOOG zijn!!

13- 15 oktober
Aploo Bay- Melbourne
Doorheen het Lorne State Forest Parc rijden we richting Melbourne, dit gebied is gekenmerkt door eucalyptusbossen, begroeide kloven en watervallen, een waar paradijs voor wandelaars.
Melbourne is na Sydney de grootste stad van het land. Het is de hoofdstad van Victoria, gedurende 2 dagen zullen we deze stad met zijn bezienswaardigheden verkennen.

15 oktober-19 oktober ( binnenlandse vlucht)
Melbourne- Sydney
We verblijven 4 nachten in Sydney en maken er o.a een fietstocht langs de Harbour Bridge, het operagebouw, de botanische tuinen, Hyde Parc, China Town en zoveel moois. en een excursie naar de Blue Mountains, een nationaal park waar de verdamping van hars van de eucalytusbomen zorgt voor een blauwe nevel over de vallei.

19oktober( binennlandse vlucht)
Sydney- Ayers Rock
Hier start onze 4 daagse kampeersafari waar we een wandeling zullen maken aan de voet van de Uluru,de heilige berg van de Aboriginals ,met aansluitend een typische Aussie maaltijd terwijl we bij zonsondergang de prachtige kleurschakeringen van deze unieke monoliet zullen bewonderen.

20 oktober
Ayers Rock- Kings Canyon
Vroeg uit de veren voor een adembenemende zonsopgang en een 4 uur durende wandeling door "the valley of the winds" 'savonds kampvuur onder de schitterende sterrenhemel

21 oktober
Kings Canyon- Wallace Rockhole
bezoek aan een indrukwekkende canyon, tijdens een 4 uur durende wandeling komen we door de "lost city" en de "garden of eden"!!!

22 oktober
Wallace Rockhole- Alice Springs
We ontdekken de aboriginal rotskunst en daarna zal een Aboriginal ons onderwijzen in" dotpainting"waar we de verschillende technieken van deze speciale kunstvorm aangeleerd zullen krijgen.

23-24 oktober
Alice Springs, een typisch outback stadje,waar de Flying Doctors hun basis hadden. ( dit voor wie oud genoeg is en zich deze afleveringen nog herinnert.)

24 oktober ( binnenlandse vlucht)
Alice Springs - Cairns

25 oktober
Cairns- Great Barrier Reef
Met een dag aan boord van de grootste zeilcatamaran van de wereld( 26 m lang) op het Great Barrier Reef, waar we kunnen snorkelen of ons wagen aan een introductieduik .

26-29 oktober
Cairns
met een dagexcursie naar het Daintree National Parc en Cape Tribulation met een boottocht op de Daintree River tussen de krokodillen, een begeleide wandeling in het regenwoud en met wat geluk kangeroes voeren.

29 -30 oktober
Cairns-Brisbane-Singapore-Londen-Brussel
Einde van ons avontuur down under en aankomst te Brussel om 9u

Geplaatst door Australie2012 1:24 Reacties (5)

Welkom

Welkom allemaal op onze nieuwe reisblog.
Vanaf 2 oktober zal je hier geregeld nieuwe dingen zien verschijnen waardoor je onze reis door Australië kan volgen.
Alvast veel lees- en kijkplezier!

Anne en Pascale

Geplaatst door Australie2012 14:36 Gearchiveerd in België Reacties (1)